Svi naši polaznici su uspješno položili jezični ispit ruskog jezika i izvrsno se snalazili pričajući ruski, a sljedeću provjeru mogu napraviti još ove godine kad opet putujemo u Moskvu, no ovaj put smo odlučili slaviti Novu godinu i to baš na Crvenom trgu.

Kako biste se odlučili putovati s nama, pročitajte komentare naših polaznika i (S)putnika s ovog putovanja i oklijevanja sigurno neće biti 😉

Morana Rado (ruski A1a)

“Iskreno, ne znam točno zbog čega mi je bila tolika želja vidjeti Moskvu. Možda zbog moje opsjednutosti Rusijom, možda zbog Majstora i Margarite, a možda jednostavno zbog toga što volim te malo “neobičnije” destinacije. Moskva me više nego ugodno iznenadila. Zapravo, sve ono što sam o Moskvi čula je, srećom, palo u vodu jer su ljudi većinom imali negativne komentare.
Grad je prekrasan, ogroman, megalomanski, mjesto u kojem nikada ne bih mogla živjeti, ali bi se definitivno htjela vratiti. Ljudi su vrlo ljubazni i srdačni, i nije istina da nitko ne govori engleski (znam da ovo nisam trebala napisati, sram me bilo, ali…prvi sam stupanj i bez engleskog u nekim situacijama nije išlo). Hrana je jako fina, navukli smo se na boršč, a mogu i reći da sam usred Moskve jela bolju pizzu nego bilo gdje u Italiji. Grad je iznenađujuće čist, metro pogotovo.
Trenuci za pamćenje: dolazak na Crveni trg, Memorijalni muzej kozmonautike, zalazak sunca na Patrijarškim ribnjacima, Tsaritsyno, Labuđe jezero i 40 stupnjeva u hladu.
Drago mi je da sam išla sa Sputnikom zbog odlične ekipice i neprospavanih noći, zbog toga što nismo imali klasičnog vodiča i bus nego smo, osim onih punktova koji su “obavezni” za vidjeti, mogli sami istraživati – smatram da se tako može puno bolje upoznati grad, a i moskovski metro je valjda jedini na svijetu u kojem je gušt voziti se. Sve je bilo dobro organizirano, pohvale za odabir hotela: jest udaljen od centra, ali metro je doslovce preko puta, a i vožnja taksijem od centra košta 80ak kn – provjereno. U blizini su dućan i apoteka koji su otvoreni 24/7, Mu-Mu restoran je jednu stanicu dalje, u okolici hotela se ima dosta toga za vidjeti, čisto je, a osoblje je bilo vrlo ljubazno i uslužno.
U svakom slučaju, boravak tamo je definitivno poboljšao moj početnički ruski.
Vratit ću se ponovo zato što mi je bilo savršeno i zato što u tjedan dana nisam stigla vidjeti ni polovicu onoga što sam htjela.

Спасибо Спутник 🙂 ”

Martina Dujić (rus A1a)

“Moskva me očarala. Sviđa mi se radi svoje veličine, raskoši, arhitekture, bogatih muzeja, prekrasnih parkova, dobre uređenosti, širokih cesta, zapanjujućeg metroa, odlične povezanosti i mogla bih tako nabrajati u nedogled. Neobično je bilo to što smo svi nakon nekoliko dana počeli računati vrijeme i udaljenost po “moskovskim standardima”, odnosno kad bismo rekli da je nešto vrlo blizu, to bi značilo da je udaljeno barem 20 minuta hoda. Teško je izdvojiti gdje je bilo najljepše, no iz subjektivnih razloga to bi bio Crveni trg, jer mi je već 10-ak godina velika želja bila stati ispred one prekrasne građevine iz snova, katedrale Vasilija Blaženog. Stoga, hvala Sputniku na ostvarenju želja, ali i na odličnoj organizaciji, fenomenalnim vodičkama koje su nas čak spašavale i od nemilosrdnih pljački u mijenjačnicama i svakako hvala na super društvu, zabavi i izvrsnom pristupu cijelom putovanju! U Mosvku se definitivno namjeravam vratiti jednog dana jer je grad zaista poseban i želim ga još bolje upoznati i istražiti te vježbati svoj najdraži strani jezik.”

Hana Kučera (rus A1b)

“”U Moskvi sam već bila kao dijete pa sam bila svijesna njene fantastičnosti i nisam očekivala da će izazvati ponovni wow-efekt, ali bila sam u krivu. Moskva je ogromna, megalomanska, nešto što na karti izgleda kao kratka šetnjica, ispadne jednosatno hodanje, sve je pretjerano veliko i nakićeno, ali u tome i je čar Moskve. Crveni trg, Kremlj i Bazilika Vasilija Blaženog oduzmu ti dah svaki put, bez obzira koliko puta se tamo nađeš. Garantiram! Svašta smo još vidjeli; bajkovito Tsaritsyno, VDNH park gdje smo jeli fantastičan šašlik i ne baš tako fantastičan krumpir, cjenkali smo se na Izmajlovom, gledali Labuđe jezero u stvarno savršenoj izvedbi, posjetili smo sveučilište Lomonosov koje je toliko ogromno da nam je sat vremena trebalo da napravimo krug oko njega, šetali po starom i novom Arbatu. Najdraži trenutci su mi ipak vožnja u krug u Metrou (koji je super čist i ugodan, a neke stanice je stvarno šteta ne vidjeti), jedno popodne when we followed the Moskva down to Gorky park i vožnja na Rollercoasteru i ležanje na travi usred Kremlja. Super mi je putovati sa Sputnikom zbog super ekipe, dobre zabave i smijeha do suza, zbog toga što osim oganizirannog dijela dana imaš i dovoljno slobodnog vremena za samostalno istraživanje. Hotel je bio super, pravi moskovsko- megalomanski, veličine manjeg kvarta u Zagrebu, čist i uredan, odmah preko puta Metro stanice, a oko njega je sve bilo na dohvat ruke od dućana koji radi od 0-24 do McDonaldsa ili Apoteke.
Osim toga, u Moskvi sam vježbala svoj ruski naučen u Sputniku i mogu sa zahvalnošću reći da mi znanje drugih jezika ni u jednom trenutku nije bilo potrebno. Hvala Sputniku i mojoj super učiteljnici… 🙂

Увидимся в Москве на новый год … :))”

Iva Petrak, profesorica u Sputniku:

“Već sam davnih dana otkrila neobičan efekt koji Rusija ima na ljude; jednom kad ju posjetiš, ne možeš joj se prestati vraćati. A jos je čudnija stvar, ma koliko god puta se vraćao, Rusija te može svaki put iznova iznenaditi i očarati. Tako smo i mi Sputnikovci ponovno bili u Rusiji i iz velike se Moskve vratili puni oduševljenja i dojmova. Šetali smo po Kremlju, pili kavu na Arbatu, vratili se u prošlost u Craicinom, letjeli u svemir u Kozmonautskom muzeju, zabavljali se u parku VDNH i uživali na svakom koraku. Vozeći se u metrou osjećali smo se kao dio tog velikog grada koji nikada ne spava. Svaki dan je bio novi doživljaj i avantura. No, iako je Moskva puna impresivnih mjesta i građevina, najviše su me se dojmili naši Sputnikovci koji su se snalazili po gradu kao da tamo oduvjek žive, koristili se ruskim jezikom bez problema i sami istraživali skrivene kutke Moskve (bez pomoći profesorica!) i kao pravi rusofili neizmjerno pritom uživali. Vidjevši njihovo oduševljenje ovim gradom i kulturom i slušavši kako bez zadrške govore ruski; naručuju u restoranima, kupuju u trgovinama ili pitaju za smjer, osjećala sam se vrlo ponosno i shvatila da su se silni zadaci i zadaće ipak isplatili 🙂 . Tjedan dana je proletjelo kao jedan, a vraćajući u Hrvatsku obećali smo da ćemo se još vratiti u Rusiju.”

Podijeli članak

Pratite nas na Instagramu

@sputnikcentar

Želiš biti u toku s novostima?

Koristimo kolačiće

Korištenjem naše web stranice potvrđujete da prihvaćate našu upotrebu kolačića. Ovdje možete saznati više o tome kako ih koristimo.